fredag 28 mars 2014

Skamligt!

Det var ett tag sedan sist, mest beroende på tidsbrist. Men ikväll måste jag ta mig tid till ett kort inlägg. Pga ett missförstånd från min sida var jag sen med en inbetalning och insåg att jag måste till närmsta bankkontor för att flytta en summa från mitt eget konto till ett annat (jag litar inte på internetbanken). Problemet var att mottagarkontot hörde till en annan bank, och då måste jag betala en avgift på 150 (ETTHUNDRAFEMTIO) kronor! Det är nu inte pengarna som är problemet, utan principen. Det blir så övertydligt varför direktörer, styrelseproffs och aktieägare får bonusar, arvoden och utdelningar av en storlek som en annan vanlig fattiglapp inte ens kan göra mening av (och vill inte heller - vad ska jag med så mycket pengar till?)! Är det möjligen så att herrar och damer bankdirektörer gråter sig till sömns för att de fått tre miljoner i månaden när de kunde fått fyra? Och vad går att göra för pengar mer än att äta sig mätt, klä sig och ha tak över huvudet? Men det är klart - detta handlar om moral, och klarare än någonsin visar detta att moral och lagstiftning har gått skilda vägar så länge nu att girigheten är satt i system. Att undertecknad är upprörd och sätter "skamligt" som rubrik ökar väl på töntfaktorn med åtskilliga grader - men det struntar jag fullkomligt i. Det finns en gammal klyscha som någon skulle ropa i öronen på dessa moraliskt bankrutta människor dag och natt i ända: Svepningen har inga fickor! VET SKÄMS!

1 kommentar:

  1. Banker!!! När jag skulle lösa ut sista delen av ett arv, allt var klart och avslutat och endast en skatteåterbäring skulle jag ta ut. Döm om min förvåning då tjejen säger att ska du dela detta på två får du betala två avgifter! När jag avslutade konton, delade upp pengar så tog varken den ena eller den andra banken betalt! Men för denna lilla struntsumma skulle de ha betalt för att föra in på min och min brors konton. Så jag förstår mycket väl att du blev arg!

    SvaraRadera